Mulbring, Vegemite, Speedway!

Alright! Så vad har jag haft för mig nu då?
Eh! Jo jag bestämde mig ju för att åka upp till Newcastle vilket är med tåg lite mindre än 3 timmar norrut ifrån Sydney, och cirka en halvtimme med bil in i landet bor familjen Shields! Adam Shields, speedwaykillen pappa meckade åt x antal år, hans familj. Haha stor familj!

Jag klev av tåget och mötte adam där direkt sen åkte vi ett varv och han pekade ut lite olika stränder och ställen. En stannade vi och tog en glass på medan jag snackade lite om min resa hittills. Trevligt sen åkte hem mot han för hans mamma förberedde en BBQ (grillat)! Påväg tillbaka fick han sms att de varit en hajattack på jsut den stranden vi just varit, haha de var lite läskigt. Schysst välkomnande liksom? Tydligen extremt ovanligt med hajjar där så de var lite dålig tajming. Men de gick bra för killen som blev attackerad, hajjen tog "bara" en tugga av hans lår.... eeeh. Jaja!

KOm hem dit och fick hälsa på hans föräldrar och systerbarn, och sen var de fullt fart! Barnen var helgoa och jättemysiga och roliga, 8 och...6 år tror jag. Visade mig runt överallt och tyckte de var jättekul att jag var där. Och att jag pratade så roligt hahaha. Sen kom deras mamma och hennes man som är en känd roadracingförare, så riktigt motorfamilj! vi åt allihopa mmmh gottgottgott med grillat :))

Sen fick jag se rummet jag skulle sova i, tänkte att de skulle bli skönt att få sova i en riktigt säng i ett eget rum igen!
Och i samma ögonblick som jag tänkte det gick de upp för mig att de faktiskt är nästan 3 månader sedan jag sov ensam i ett rum. Och inte ens då sov jag ensam för då hae jag katten. Så första natten när jag var så trött att jag trodde jag skulle däcka direkt tog de iallafall sjukt lång tid att somna för jag bara låg och lyssnade på hur tyst och mörkt det var. Jättelustig känsla kan jag tala om! Att plötsligt vara helt själv i ett rum när man ska sova när man är van vid ha typ 9 andra personer runt om och nästan aldrig helt tyst....
Ah okej, jag hade lite sällskap av den här grabben, han var snäll iallafall ;)



Adams gamla barndomsrum, fullt med spiderman saker överallt haha!
Iallafall, när jag vaknade på torsdagmorgonen kom jag inte längre än till soffan där lillkillen satt och spelade playstation och ville jättegärna lära mig det hihi så där satt jag sen fick jag prova en Vegemite toast för första gången! Vegemite är ett slags bredbart pålägg de har på mackor här i Australien. Hade bara hört talats om de innan och såvitt jag hört så hatar de flesta de som inte är födda i australien eller med lång tid lärt sig äta det.
Någon där hemma som nu blir förvånad att höra att jag älskade det direkt?! MMMMH sjukt gott! En rostad macka, massa smör och lite lite vegemite. Mmh Hm!!! Haha, jag brukar ju gilla sånna där konstiga saker de flesta lär sig gilla, direkt. Gottgott!
Senare åkte jag med Susan och Emma och Abby (adams mamma syster o systerdotter) till ett lokalt shoppingplace för lite shopping! De var en rolig utflykt!
Sen senare igen när vi ätit och sådär skulle Adam till en vän i Newcastle för att hänga där lite innan de skulle till en lokal pub där något rockband skulle spela och det sades att de var iron maidens första orginalsångares band. Haha, vet inte om de verkligen var så men men!
Så träffade hans vänner där och de var ett trevligt gäng måste jag säga! Vi hade en riktigt rolig kväll där.
Dagen efter de åkte vi och åt lunch vid en strand innan vi for tillbaka hem till Adams, och på den lilla stunden vi var på stranden hann jag bränna näsan så jag såg ut som rudolf hahaha. Ajajaj...
Men de var en fin strand!




Anyways, resten av den dagen spenderade jag med att spela tvspel med lillkillen och kolla på Power rangers med lillflickan. Hihi! Fick även åka ett varv med a.s pappa på en crossliknande motorcykel som gick jättefort, sjukt kul!
blablabla
Dagen efter det, lördag så gick vi ner till deras speedwaybana på bakgården och kollade när massa folk från områder bland annat Adams kusin(er?) och lite gubbar haha, körde och tränade och hade sig. De var riktigt trevligt!









Hehe som ni kan se dammade det väldigt mycket... så ni kan ju tänkte er hur jag såg ut efter att stått sådär nära i första kurvan ;))
Syns tyvärr inte så bra påbilderna men alla skrattade högt när de såg mig täckt i skit hahaha och de krävdes två duschar för att få ur allt ur håret....




yayaya, dagen flöt på fortsatte hänga med barnen. Skulle lätt kunna vara nanny om de bara är att spela tvspel o se på film haha :)))
Iallafall, sedan var de söndag och då tog vi en tur ner till "the creek", vad de kallar typ... å:ar haha. På deras bakgård iallafall, brian susan jag och deras lilla vovve som är hur mysig som helst, Stitch heter den och skulle hela tiden upp i knät på mig. Ååh fick mig att sakna mina älsklingar där hemma ännu mer, Alice!?
Iallafall där var redan systerns familj med en traktor och fiskade haha. Jag är helt klart den första svensken som fiskat i en å i Mulbring! Den ni!
Och kolla de här bilderna, inte illa att ha som trädgård på baksidan va? Allt de här plus speedway banan ni såg tidigare och en himla massa mer mark. Vackert!











Mysig start på dagen! Senare tog vi en tur ut till en farbror till någon av dem som även de hade en speedwaybana! Så då blev de ännu mer speedway och en av de äkligaste hemma "toaletterna" jag varit på! Haha, e håller på att bygga på huset så har en bajjamajja för tillfället. Med en hel spindelfamilj som inneboende! Tog 1½ timme dit med bil och vi åkte igenom The hunter valley som är ett galet vackert område med vingårdar och ofta även massor av kängrurus som hoppar runt! Såg inga på vägen dit men hemmåt så tog vi en omväg upp mot en slags golfbana och där ni, där såg jag mina första livs levande VILDA kängurur! Helt otroligt! Väldigt fina djur! Så fascinerad.







Haha, här gillar alla speedway, även kossor och höns!







Aah just ja, samma dag åkte jag även lite cross! Haha sjukt kul! Även fast jag bara puttrade fram lite sakta på gräsmattan. Fett cool kände jag mig.



Oh, de hade fina fåglar med! :))






Sista dagen med familjen så tog vi en liten roadtrip och kollade på massa olika fina stränder runt newcastle området! Det var mycket trevligt och väldigt fint, men tyvärr var de rätt dåligt väder så blev inget badande den gången. :)







Har mängder av mer bilder men nu är jag duktigt trött på datorn, de har tagit timmar att få ihop det här innlägget haha, med en snabb paus för matlagning. Whatever. Uppdaterar mer snart igen men nu vet ni vad jag hade för mig hos familjen Shields! Hade en riktigt bra tid där, de tackar jag djupt för! :)

Kommentarer
Postat av: Mamma

Förstår att den veckan var kalas.Mycket fick du både se och göra.Jätte kul att få se bilder därifrån oxå.Men du stumpan,snälla bada inte vid den stranden där hajenattacken var är du bussig.

Puss o kram <3

2012-01-26 @ 18:59:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0