Oziozi

Heey allihopa! Tro mig, inte lätt att ta sig tid att skriva här ;) men nu har jag förflyttat mig från Sydney, mer om de senare, först, sista veckan/dagarna spenderades till största delen med Lisette, vi hann bland annat att se Sherlock holmes på bio med Jacob och Philip, Sjukt bra film!
En dag tog vi även och följde med på en guidad gratistur runt stan. Haha, på tiden efter två månader där liksom... såg inget nytt men däremot lärde jag mig massor om Sydneys historia och olika byggnader och parker och fontäner och statyer runt om central. Hittade även en trevlig prick som lyssnade på allt jag hade att säga, dock tror jag han suttit där några år för mycket, han var lite grå... hihi.



Sedan var vi uppe på YHAs tak, vandrarhemmet jag först bodde på här, och kollade på utsikten... bland annat ser man nedanför en jättetrappa, där har jag suttit många gånger och druckit kaffe. Världens bästa kaffetrappa :) Nästintill varje gång vi satt där kom de upp någon rolig typ och hälsade med haha alltid lika roligt!



En av dagarna tog vi även färjan ut till Manly beach, En fin strand utanför/i utkanten av Sydney som man var tvungen att åka färja till. Och bara resan dit var underbar! Som vanligt tänkte jag inte längre än näsan räkte och glömde att jag hade kameran med mig så blev inte mycket bilder. Lite över stan och ett foto på några av de hittills godaste chipsen jag smakat. Skojjar inte. SJUKT GODA! :)



 


Yeah, well. Och så hann vi med en födelsedagsfest för en Eric som fyllde 25, mycket trevligkväll med middag på en koreansk resturang ute i en del av stan som kallas Newton och sen avslutades på en irländsk karaoke pub. Intressant och trevligt! Lördagen gick jag på Bio med Oliver och Katrin och såg "the girl with a dragoon tattoo", den amerikanska varianten av flickan som lekte med elden. Inspelad i sverige och precis likadan som den svenska fast på engelska... löjligt, men den var bra faktiskt de fick de till de helt okej! :)

Även sagt tack och hej till underbara ljuva staden Sydney. Bestämde mig för att åka vidare, dags att börja resa. Usch kändes som att åka hemifrån igen, haha. Eftersom Lisette ändå skulle hem till sverige bestämde jag att samma dag som hon åkte senast skulle jag åka. Extra pusch liksom. Sagt och gjort, dagen innan kom jag iväg till tåget mot Newcastle! ... Där mötte Adam Shields upp mig så nu är jag alltså ute i Mulbring/kurri, ca 30 min in i landet utanför newcastle hos familjen Shields mfl! Åh vad jag har de bra här ni! Mer om det i nästa innlägg då kommer även lite speedway bilder jag vet att några av er där hemma väntar på.

Puss!

Kommentarer
Postat av: kerstin

Jag vet , de där chipsen kan vara väldigt goda!!

Ser fram emot bilder från Adam´s hem, vad kul du måste ha. Här är det vit och massa snö. Längtar till april.. Kramar från faster.

2012-01-24 @ 12:13:07
Postat av: Samira

vad fint väder ni har där jätte skönt du får njuta mycket av värme va fan här är is kallt jätte tråkigt har det så kul sköt om dig saknar dig gumman

2012-01-25 @ 19:21:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0