First days of the new year

1/1-12
Första januari år 2012, Sydney.
Hur firar man det nya året bäst? Ingen aning men vi vaknade upp ganska sent, var lata och lite slitna så frammåt kvällen tog L och jag en promenad och hamnade på en jättefin kinaresturang där vi bestämde oss för att där var det bra att fira det nya året. Blev ju inte så jättefancy på nyår så varför inte! Åh det var helt otroligt god mat! Till förrätt kyckling och majs soppa, sen en vårrulle och en dimsim, sen till huvudrätt valde jag Sataychicken, vilket är ungefär desamma som kyckling i jordnötsås.
Yummi yummi!


Sen flöt dagarna på, vi satt en kväll på trappan och drack kaffe när en ytterst udda, men väldigt trevlig ung Aussie kille kom och satte sig hos oss och snackade. Vi spenderade några timmar med honom och såg lite nya ställen av Sydney bland annat en rolig lekpark, haha! Men också dagen efter så åkte vi ut till en strand som inte är så känd bland turisterna. Maroubra beach, och vi kom dit tidigt så var inte mycket folk alls! Men de bästa var att de inte var alls lika turistigt som Bondi och Cogee.
Låg och solade i 4 timmar, under de fyra timmarna smörjde jag in mig FYRA GÅNGER. Och brände mig endå. Fysjutton! Kunde sen inte ha BH på mig på flera dagar haha. Sen har vi gjort lite allt möjligt, vi tog en sväng förbi Cafe svensson och drack kaffe och åt kanelbullar på onsdagen till exempel! Trevligt trevligt men oj så svenskt. För svenskt, på de negativa sättet. Svårt att förklara i ord såhär men ni vet, de där typiska grupperingar och gäng och lite halvkyligt mot nykomlingar. Ah, svenskt i allmänhet.

Iallafall, påväg till stranden jag skrev om såg vi den hära utsikten... fint?!





Kommentarer
Postat av: Mormor



Hej på dig !



Äntligen något på din blogg , jag älskar att läsa den.

Aj aj med solbrännan , var försigtig .

Fina bilder .Kul med att få se dig också .



Kram Mormor

2012-01-09 @ 16:13:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0