sydney!

Sådärja! Kom fram till Sydney i torsdags morse, alltså. Det var morgon här så natt där hemma. Sydney i sig har väl inte gjort något superintryck på mig än så länge men det är helt okej! Ganska typisk storstad. Haha, rätt kul första intryck jag fick dock, när vi skulle checka in på Hostlet (vandrarhemmet) så står vi där och... så går brandlarmet! Kändes ju tryckt och bra! Nae men brandbilarna kom väldigt fort faktiskt och det visade sig vara falskt alarm. Som tur var!

Blev sen en ganska lugn dag, Jag, Karin och Frida mötte upp Karins pojkvän Elias och hans vänner Robin och Erik, sen gick vi en tur genom staden. Hann med två parker, en liten mini "djungel" och så såklart det omtalade Operahuset! Var inte sådär superhäftigt men nu har jag varit där iallafall.
¨
Igår hade vi en slags presentation av företaget vi åker med, work and travel, där de som jobbar presenterade sig och berättade lite om allt som finns och vad man kan göra och så. Så atte jag spontant bokade in mig på ett surf camp nästa vecka! Kommer bli galet! Ett av mina stora mål med den här resan var ju att lära mig surfa.. var dock osäker på om jag skulle ta ett sånt där "läger" eller se om det fanns någon mindre "surfskola" på någon strand... men fick bli det här campet, känns som ett skönt sätt att starta resan på och komma in lite i Australien. Herregud, jag fattar knappt är jag sitter här på andra sidan jorden? Galet.
Anyway resan gick bra och har redan träffat massor av jättehärliga människor! Delar just nu rum med tre tjejer som kom samtidigt med samma företag och de är helgoa allihopa och de ska också på Surflägret. Och Frida ska med dit! BLir gött! Ikväll är de maskerad som gäller, haha fyfan köpte en sombrero(?) mexikanarhatt ni vet! Och en lös mustasch. Blir kalas! Ska försöka ta mig tid för lite internettid imorgon med så ska jag visa bilder :)

Påtal om bilder, här är lite grann jag hunnit med hittils!

Eller föresten, tar bilderna imorgon eller nästa helg, gick jättesegt och min timme har nästan gått.

På återseende gott folk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0