Somewhere over the rainbow

Jag satt här förrut och tänkte. Att jag saknar min fina vän Natha, massor! Blir inte klok! Ta inte det fel ni andra, jag saknar er med, hela familjen och vänner och släkt och Alice och till och med Ozzy!
    Men liksom, Natha och jag, haha. Så bestämde mig för att överraska henne med ett samtal.
Och jag har hittat ett ställe här i Sydney, som känns som "mitt" ställe. Ni vet, ett sånt där ställe man kan smita undan till när man bara vill sitta för sig själv och filosofera en stund. Utan att för den sakens skull känna sig ensam, och det mina vänner, är på övervåningen i Starbucks här på george street. Det finns ett litet bord med två stolar lite avsides utmed en vägg, och det känns som ett mysigt litet(stort..) vardagsrum! Utmed den feta trädtrappan upp hänger gröna och röda julgirlanger, i ett hörn med fönster ut mot gatan stor en stor fin julgran med klappar under och i motsatta hörnet finns en (ytterst oanvänd!) öppen spis! Pyntad med julsaker! Och där, på övre våningen på Starbucks, får jag någon slags jul och hemma känsla. Bara sitter och myser med kaffet där, första gången ringde jag hem till mamma och pappa och idag ringde jag därifrån till Natha.
Haha, lite roligt sammanträffande, när jag bestämt mig för att ringa gått dit och fått mitt kaffe, ser jag ett litet medelande på myggen. Måste varit ödet som talade till mig! Hur sött? :')




Kommentarer
Postat av: Mormor



Vilket mysigt ställe , ett alldeles eget att kunna sitta och filosofera i.



Kram

2011-11-21 @ 17:40:20
Postat av: Mamma

Lilla gumman vad jag saknar dig massor.Det gör vi allesammans.Önskar att det var dags för dig att komma hem nu <3

2011-11-21 @ 19:52:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0