Queen Victoria Building

Så, jobbade igår, då sa chefen att jag skulle få jobba idag med men att han skulle ringa senare och bekräfta vilken tid. Men han ringde aldrig, så ja jag gick upp imorse och försökte ringa dem men inget svar. så var ju bara att ta tåget dit ifall att. Tänkte att det är bättre att åka dit i onödan än att inte åka och så väntar de mig där.
Visade sig vara fel beslut för de hade inget jobb idag. Haha. Illa, illa, bara att ta tåget hem igen! MEN! Nu i skrivande stund ringde just mobilen och det var lagret som sa att jag fick jobba imorgon, kl 8. Perfekt!
Perfekt för att idag då, när jag inte fick jobba, var ju ändå uppe redan så tog en promenad, satte mig på ett litet fik med en kaffe sen gick jag in Queen Victoria Building som är en ganska stor galleria som i sin tur sitter ihop med typ 4 andra gallerior så det är sinnesjukt stort! Jag som annars har världens bästa lokalsinne (haha ja på riktigt) gick vilse. Skojjar inte, var galet, när jag väl hittade ut så var jag på en helt främmande gata och jag börjar ändå få rätt bra koll på gatorna här omkring! Det värsta är ju att jag höll på att hamna vilse där inne i förrgår med när jag först hittade gallerian...
Nåja, mitt i allt yrande där inne hittade jag massor av härliga affärer... inte bra för mitt löfte till mig själv om att inte shoppa. Hm. Det bröt jag kan jag lova... men det var billigt iallafall! Typ.
Äsch, men kanske jag kan unna mig. Haha sämsta backpackern nånsin?

Bland annat den här t-shirten, älskar sånna här mönster och så skön och så fin... hahah eller? :D



Kände mig ju lite lätt fånig som stod och fotade mig själv i spegeln i provrummet sådär men får väl vara ett fån då 8D

För övrigt, en till anleding att älska Queen Victoria Building, julpyntet. Jag som älskar jul tycker att det är så konstigt med jul i värmen, men inomhus blir det inte riktigt samma sak, då kan man låtsas att det är vinter ute!
I gallerian har de en julgran som är 24 meter hög och pyntad med drygt 60 000 swarowskikristaller... det ni! Oh, och de höll på att sätta upp något litet "hus" av ljus och kristaller och girlanger, där ska tydligen "tomten" sitta i december så man kan fota med honom hahaha.



oj blev visst snett men orkar inte vända så skitsamma :)

Kommentarer
Postat av: Kerstin Carlsson

Vilken härlig gran! Och du är så fin i nya toppen!

kramar till dig!

2011-11-22 @ 10:30:37
Postat av: Mamma

Du gjorde helt rätt som shoppa loss lite och toppen är jätte fin :)

2011-11-22 @ 21:05:14
Postat av: syrran<3

tröjan va faktist ganska fin för att du ska välja den haha ;)

2011-11-24 @ 00:28:17
Postat av: Dixi Wonderland

Svar: Tack så jätte mycket :D

2011-11-25 @ 12:05:17
URL: http://dixiwonderland.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0