Blue Mountains

Vilket dygn!
Igår gick hela dagen och i princip ingenting hände, jag lämnade in ett cv på ett gulligt litet fik bara. Så vid halv sju på kvällen bestämde jag och Frida för att boka in en tur till ett ställe som heter Blue Mountains och ligger ca 2 timmar utanför Sydney. Halv 7.
7 ringer chefen från lagret vi varit på två gånger och frågar om vi kan jobba idag, inte kul att behöva säga nej till ett jobb men han verkade förstoende och visste att han ringde i sista minuten.
HALV 8!!! Ringer de från fiket jag lämnat in CVt på och undrar om jag har möjlighet att komma dit idag. IDAG! Vi hörde knappt varandra på telefonen, hade dålig teckning eller nått men det jag hörde var kom på morgonen, ha svarta kläder, du ska inte jobba så inte så noga. Typ.

SÅ döck upp där imorse klädd i svart haha, missat varann totalt, men efter en minuts samtal så kom vi överens om att jag ska provjobba imorgon. Trots att jag måste gjort ett väldigt snurrigt intryck! Haha, som jag och Frida sa, jag gjorde iallafall intryck. Åh, är asglad, även om jag kanske inte får jobbet sen, så hey, en erfarenhet rikare! Wish me luck! SJukt nervös, men ska bli riktigt roligt! 5 minuters promenad ifrån stället jag bor på med. Perfekt! :)

Iallafall, var ju ute i bergen idag, och det fanns en slags regnskog där! Och jättestora eucalyptusträd! Galet, coolt, och jag sa "wow" "shit" "oh kolla!!!" till allting hela tiden. Haha. Tills det började regna, jag blev kall, mer förkyld och insåg att vi blivit lurade på resebyrån vi bokade turen men det är en annan historia. Vackert var det och här kommer lite bilder!



Oh, det kallas "Blue Mountains" för att Eucalyptusträden ger ifrån sig en slags ånga som är blå, Om jag förstod allt rätt vill säga.






En slags sten som färgar av sig i vatten, de gamla aborignerna använde det till kroppsmålningar, vanliga målningar och till och med solskydd! Haha säger de iallafall. Coolt tyckte jag och kladdade på lite på händerna hihi.







Har egentligen ännu fler bilder på utsikten, men ingen ger det rättvisa. Var sjukt coolt där i verkligheten!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Ser jätte vackert ut,vilken upplevelse.Fanns det några vilda kängrur(?)där el kanske rent av träffat på nån aborgin ;)

2011-11-16 @ 12:44:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0