Like the angel

Så atte igår bar det av mot huvudstaden och globen!
Äntligen fick jag se Rise Against igen. Det var på tiden, flera månader sedan sist nu... Jag och en kompis bilade upp och hem, mycket trevlig tur, och själva konserten var också riktigt bra. Först var jag ärligt talat osäker på hur jag kände om den men nu när jag smällt det så var det grymt.
Förrutom att jag stod riktigt illa till, till och från. Fast så hamnade jag jättelångt fram med bara en framför och bakom var det moshpit så jag fick stå är och kunde faktiskt andas, haha det var lite kul med luft som omväxling. Rise Against skötte sig mycket bra iallafall!
Så även förbanden, först var det "Hårda tider", och aa de var rätt hårda av sig! Jag gillade dem, kunde varit grymt om inte majoriteten av publiken varit så fruktansvärt tråkig.

Haha, ja jag erkänner jag har ibland lätt att störa mig på vissa typer av folk. Det var mycket sånt folk i publiken igår. De liksom stod där och såg utråkade ut medan förbanden spela, gnällde lite över hur de sög och att de var kassa och till och med nästan buade. Sug? Ni är väl där för att ni gillar musik eller? De flesta av er kunde ju knappt rise låtarna heller eller? ää. Jag hade det bra iallafall och det som räknas för mig!

Andra förbandet ja, det var "Coliseum", de kunde spelat ungefär fem låtar mindre, borde haft en "riktig" sångare istället för han på gitarr som stod stilla där, och basisten kunde varit lite mindre fjantig. Han påminde mig om Toker i Snövit och de sju dvärgarna:))

Blev mycket om förbanden nu, men hade visst mer åsikter om det som jag ville dela med mig av. För att återgå till anledningen jag åkte dit.
Rise Against släppte häromdagen en ny skiva "Endgame" som jag var sjukt besviken på innan den ens var släppt. Dels för att en låt spelades en del på radion och den var kass och dels för det kändes... så fel... när jag läste om vad bandet sa om skivan. Men idag har jag gett den en chans till och måste säga att den växer! Kommer nog deffinitivt lyssna och gilla den här mer än den förra. Den var rätt så tråkig faktiskt. Men man kan inte annat än att älska den iallafall när skivfodralen gjordes helt i återvunnet papper och man fick reklam för Peta med där i.

Köpte mig en ny tröja med igår, den gamla håller på att trilla isär av välanvändning! Den har funnits för mig i tre år nu och jag kände att den behövde avlastas. Hehehe? nått sånt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0