I know I've been gone for, what seems like forever

Jag var 16 år när jag såg dokumentären Earthlings.
Började med att jag såg Rise Against video "ready to fall", och en vän berättade att de flesta klippen i videon kommer ifrån den dokumentären och att jag borde se den. Jag tycker att alla borde se den, för det träffade hårt. Jag kommer fortfarande ihåg nästan allting där ur, och jag kommer också ihåg att jag var stenhård vegetarian i en vecka efteråt.
Ja, bara en vecka, det gick väl inte sådär superbra att leva helt utan kött, men jag blev deffinitivt mer medveten och kollar alltid var köttet kommer ifrån när jag är med mamma och handlar. Det är inte mycket men det är något. Mer kommer det att bli, men så länge jag inte bor själv och därmed heller inte handlar och styr med mat helt själv, så får jag anpassa mig lite grann. Men nu sista tiden har jag gått och tänkt mycket på den dokumentären och världen i allmänhet, det måste ju finnas saker man kan göra som man kanske inte ens tänker på?
Från och med nu kommer jag se till att leva vegetariskt minst 1 dag i veckan. Tills jag fyller 20 ska jag vara uppe i 3!

Någon som är med mig och stöttar?!

Se den här videon. Fixar du det så se också dokumentären Earthlings, den finns på youtube och är jättelätt att hitta. Snälla?


Kommentarer
Postat av: Karin

Jag är på!

2011-03-22 @ 23:04:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0