Xmas time!

21/12

Vaknade upp på strålande humör och började prata om vad jag skulle ha på mig på nyår och jul och vad jag ska göra med håret och kanske jag behöver nya skor... WHATEE!!!! Okej, nu börjar de märkas att jag umgåtts med tjejer igen ett par dagar och att de var evigheter sen sist haha. Men friskare var jag iallafall! Dock hände inte så mycket under dagen men frammåt kvällen tog vi en promenad till ett svenskt Cafe och vet ni, de hade lussekatter, pepparkakor och kanelbullar!!! LYCKA!!! Åh vad jag var glad. Där mötte även göteborgarna, deras vän jag mötte i lördags och två tjejer som kom samtidigt som Jacob. Haha.
Spenderade drygt en timme där med lite kortspel innan vi gick tillbaka igen.
Men pigg och glad efter mina två dygnsvila var jag inte ett dugg sugen på att göra ingenting, så Lisette och jag gick för en promenad och bestämde oss för att vi var lite danssugna.... Så bytte snabbt om och promenerade ut igen den här gången med sällskap av kinesen Ernest. Och senare även de två tyskarna från rummet.
Dansade bort några timmar på en pub och sedan en omgång biljard på en annan, utan att dricka! Så ni vet där hemma!








22/12

IKEA!!!
Jag, Marcus och Lisette for till IKEA och åt köttbullar och potatismos, åååh det var så gott och så mysigt! Även kanelbulle och DELICATOboll! Den var nästan värst, den där lilla chokladbollen och oj vad den smakade hemma. Sjukt! Men mycket trevligt, vi satt där på ikearesturangen i 3 ½ timme! Sedan gick vi för att köpa glögg... OCH SÅ VAR GLÖGGEN SLUT?! Snacka om besvikelsen. Blev jättejättejättebesvikna så de i kassan ringde till ett annat ikea här i sydney och frågade om de fanns kvar där, och vet ni, de hade massor kvar! Så var bara att ta tåget tillbaka till central, byta ut till Tempe, ta en promenad med en kundvagn vi hittade haha, sedan kom vi till ett enormt ikeahus 15 minuter(!!!) innan det stängde och köpte glögg. Glögg i mängder!
Hihi även glögglas. De är jättefina, bättre finns inte! Eller? Egentligen var glöggmuggarna slut och de mest passande vi hittade som hade rätt storlek och allt var.... ljuslyktor! åh :')

Lyckliga vandrade vi tillbaka till tågstationen och när vi var tillbaka i centrala sydney räknade vi ut att totalt tog denna dag oss 10 timmar att få tag i lite glögg...

Mötte sedan upp en till kille som hette Eric och så gick vi upp till mitt och Lisettes rum och sedan satt vi där med doftljus, svensk julmusik, varm glögg med mandlar och russin och bara myste en stund. Julstämning på hög nivå kan jag lova er! Hur mysigt som helst!






Fottade tyvärr inte så mycket den dagen men ska se om jag kan få bilder av de andra :)


Kommentarer
Postat av: Mamma

God Jul till dig o alla dina vänner <3.Känns bra att läsa att du får till lite "svensk" jul.Ni har ju fått till det jätte mysigt det känns bra att läsa för mami.

Haha blir lite orolig bara när jag tänker på att du ska resa vidare o hur du ska kunna få med dig allt som du shoppar ;).Du får väl snart skicka hem en omgång :)

2011-12-24 @ 07:25:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0