Så äre va

Tack vare min tidiga fredagkväll vaknade jag skapligt pigg och fräsch tidigt i lördags och med ett stort sug efter... köttbullar! Så gjorde mig ordning och åkte till... IKEA! Åh skojjar inte, de godaste jag ätit på hela resan! Mh vad de köttbullarna satt fint. Haha, köpte även med mig frysta tillbaka hem till hostelet, hoppas hoppas jag får ha dem i fred nu bara! men de ska nog gå bra. De är schyssta här på hostelet.



Senare under dagen mötte jag upp Tobias, Marcus och Richard, de skulle shoppa sa de. Haha, blev en kaffe för mig och mat för dem, sedan en pub och några öl. Men splittade upp rätt tidigt så mötte upp Jacob och gänget han kom samtidigt som och hängde med dem ett tag, blev dock ytterst lugnt ännu en kväll och klockan 2 sov jag som ett barn. Hihi!
Söndagen då, vaknade upp till strålande sol! Dock hade jag hört att de skulle bli åska så vågade inte ge mig av till stranden, vädret skiftar rätt fort. Tog istället en promenad, återigen ner mot hamnen, på väge
n gick jag förbi en del av staden som kallas "the rocks" och där är det visst marknad varje söndag. Woho! Spenderade en dryg timme där fascinerad av vackra smycken och en kvinna som målade underbara ugglor i vackra färger. Sedan åt jag glass under Harbour bridge och beundrade operahuset och bara mådde bra.



Sen då, blev hungrig så tänkte gå tillbaka och ta en macka och eventuellt åka vidare till stranden eftersom de fortfarande var fint väder. Eh. PRECIS när jag kom tillbaka öppnade sig himmelen och regnet öste ner i takt med åska och blixtar.
DET VAR JU KUL!!!
Nä.
Så satte mig i en soffa och började snacka med några som flyttade in i mitt rum igår. Visade sig vara riktigt trevliga typer så spenderade eftermiddagen med att tycka synd om oss som var i Sydney och inget kunde göra för regnet, haha. Senare kom svenskarna som anlände samtidigt som JAcob och sa att de skulle ut och fira honom eftersom han fyller år idag! Jag var dock på tok för trött, somnade nästan sittandes. Så de gick. Och vädret klarnade upp så bestämde mig för en kvällspromenad, haha tror ni inte jag lyckades gå förbi puben de satt på då? Jodå, SÅ var ju bara att ta en öl och sätta sig. Men de blev riktigt trevligt och fick även äntligen dansa loss lite! Haha de tyckte jag var konstig som kunde dansa utan att dricka. Äsch man kan vara full på livsglädje med! Duger bra!
Men gick hem strax före midnatt för att prata med mamma på datorn.
I rummet mötte jag de andra och de hade med taggat till så slutade med att jag gick ut en gång till, fast denna gången med dem. Haha, spontant och bra. Trevligt hade vi iallafall! Och jag hade ju inget jobb idag heller så de var okej, skönt att koppla av!
Dock så ska jag jobba imorgon och eventuellt onsdag torsdag med. Det gillas i min plånbok!
Så ikväll blir de lugnt. Ska se om jag hittar nån som bara vill chilla se en film eller så. Annars är det jag och datorn! Eh... eller en till promenad ner till bron. Det är verkligen avkopplande!
OJ, nu har jag visst skrivit en hel novell, ajja ha en bra dag gott folk! :D

Kommentarer
Postat av: Mormor

Hej gumman ,tänk att hitta Ikea där . Förstår att det smakade gott med Köttbullar , det gillar du .

Du är så positiv till allt du gör, man blir glad av att läsa det du skriver .

Kram Mormor

2011-12-12 @ 11:20:57
Postat av: GlamPuss

Ahhh jag var ocksa pa IKEA haromdagen, och at KOTTBULLAR! Haha det ar ju SA gott! Om man nagonsin saknar Sverige kan man bara aka till kara gamla IKEA. Works every time ;)

2011-12-12 @ 14:36:05
URL: http://www.mondoblog.se/glampuss
Postat av: Dixi Wonderland

Svar: Åhh jag har alltid velat åka dit :D Ha de underbart där nere!

2011-12-18 @ 13:02:44
URL: http://dixiwonderland.com/
Postat av: Mamma/ Chum

Hej Jenny, är allt bra med dig i Australien? Jag saknar dig.Det är mycket jag skulle vilja säga till dig.Jag önskar att du har det bra och önskar dig en God Jul och Gott Nytt År! Var rädd om dig.



Hs Chum

2011-12-20 @ 12:41:37
Postat av: Jeeen

Mormor, jaa jag kan inte annat än vara possitiv till allt när jag har de såhär bra! :)



Hej chum! Jag saknar dig med, tänker ofta på dig.Jag har det jättejättebra här! Hoppas du med har det bra, jaa, jag är rädd om mig, ha en underbar jul!



Stor kram till er båda!

2011-12-24 @ 04:50:09
URL: http://yeen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0