Monday, Tuesday, Sickday... Ja, förkyld igen, inte kul!

I måndags väntade jag förgäves på att chefen skulle ringa och ge mig jobb men han verkar inte ha mer åt mig nu tyvärr. Gick upp tidigt och handlade förkylningsmedicin, vägrar bli sjuk! Två typer av ipren liknande, som jag fått av Lisette i söndags, de hjälpte ju faktiskt att få mig lite bättre. Och nässpray och juice och honung, honungsvatten är gott i halsen!
Sedan bäddade jag ner mig och stannade på hostelet med lite filmer och bara en massa vila resten av dagen.
Doch lämnade massa folk oss, Jacob åkte vidare till ett ställe en timme utanför sydnet, för de fanns ett billigare hostel och några han känner bor där. Men han kommer tillbaka till nyår och vi får se jag kanske åker upp och hälsar på nån dag!
Även den ena tysken flyttade vidare, dock efter att ha gett mig en chokladmuffins, hihi snällt det blev jag jätteglad av i min självömkan och jätteförkylning. Även en annan kille Lisette hade fäst sig lite vid drog vidare, han dock för att åka hem till England. Så nu i dagarna har de varit tomt här!
Stannade som sagt i sängen nästan hela dagen fast besluten att snabbt bli frisk, så tisdagen vaknade jag och kände mig något bättre... en liten stund. Gick lite upp och ner om jag ska vara ärlig! Kvällen började de andra tjejerna göra sig ordning för en pub hade skumparty! Hade varit roligt att gå men som sagt, bli frisk sa jag till mig själv och stannade hemma. BRA VAL! Visste att de inte skulle va bra att bli genomblöt och sen gå tillbaka i nattkylan.
Men jäklar vilken rolig kväll de hade, haha skrattade massor åt deras historier dagen efter! Speciellt när de satt med en hårtork och försökte rädda deras trasiga mobiler.... hihi!

Kommentarer
Postat av: Farsan

Bra val!Och honungen ska du fortsätta med, bidrar till stärkt immunförsvar så du inte blir förkyld!

2011-12-22 @ 09:15:35
Postat av: Jeeen

Såklart har väl lärt mig av den bästa?!

2011-12-24 @ 04:48:03
URL: http://yeen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0