Christmas eve!

Julafton, julafton.
Iochmed att vi kom i säng rätt sent natten innan så vaknade vi också sent denna dag! Jag var nog inte uppe förrän vid 12. Men då duschade jag och åt frukost och gjorde mig lite julfin, hade klänning på mig dagen till ära! Blev en fin korallfärgad liten sak jag köpte billigt(ca 150 kr!) för några veckor sedan. Hihi.
Sedan öppnade jag två paket! Ett från två av mina älskade kusiner, Casper och Joel, de hade gjort ett jättejättefint halsband och ett lika fint armband åt mig! Blev jätteglad och rörd och helt tårögd, plus att de ritat varsin teckning! Det bästa var nog att färgerna på smyckena passade klänningen jag valt perfekt!

Frammåt eftermiddagen skulle ett gäng härifrån hostelet upp till Hyde park och bara sitta och ta de lugnt. Så jag och Lisette hängde på dit. Dock kom vi rätt mycket efter alla andra, tog en stund att hitta dem med, haha, så vi satt där i bara drygt en halvtimme innan vi gick tillbaka. Någonstans under dagen kom vi också fram till att vi skulle laga mat ihop och göra något lite julaktigt. Sagt och gjort!
Jag hade köttbullar kvar från ikea, så till det köpte vi egg, potatis och rostbiff! L. hade också sill men de äter ju inte jag så. Men vi fick till de jättemysigt och oj vad det var gott. Kändes faktiskt riktigt juligt!
 
Sedan började de flesta andra här göra sig ordning för att gå ut och festa, men vi var rätt överens om att de inte var en festdag. Så vi myste på rummet istället! Tände ljusen igen och dukade upp med glögg, russin, mandlar och såna där fina godisar i papper. Hihi. Sen öppnade jag paketen jag fått hemmifrån och sen kollade vi på lite klipp som brukar visas på kalles jul. Som askungen, ferdinand, snövit, tomteverkstan och allt! Riktigt mysigt och faktiskt kändes allt så juligt de bara var möjligt såhär långt bort!

Hyde Park!


Jag hihi


Våran julmiddag!


Glöggmys!




Senare ungefär vid midnatt tröttnade vi på att mysa så sminkade oss och gick ut istället haha. Precis utanför dörren mötte vi göteborgarna så hängde på dem upp till sidebar där de dock var rätt tråkigt så ganska fort bestämde vi oss för att gå. Precis utanför sidebar sprang vi på Callum, som full och glad visade sitt huvud där han hade ett flera centimeter stort skärsår(?!) och fortfarande blödde trots de gått två timmar. Så efter en hel del övertalning satte vi oss i en taxi med honom för en tur till sjukan, och tur var äl det för han fick sedan sy 5 stygn! Usch, men det gick bra och efter att vi gick ut från sjukan slutade han spela macho och var faktiskt väldigt tacksam över att vi följt med honom det, han uppskattade det massor och de kändes bra. Men man kan ju undra varför hans vänner han varit med när han först slog sig, inte tvingat iväg honom dit...
Efter det var klockan 3 på natten och han ville hemskt gärna fortsätta festa vilket vi absolut inte tyckte han skulle, så vi hamnade istället på en koreansk restaurang klockan fyra natten efter julafton. Men det kändes okej, eftersom vi endå inte spenderat några pengar ute på kvällen och det var ju faktiskt jul, jul handlar mycket om god mat i gott sällskap så vi unnade oss denna lite lyxigare middag! Plus att de hindrade honom rätt bra från att fortsätta dricka haha.
Oj så god maten var. Galet! Underbart!
SÅ jag hade överlag en riktigt riktigt bra jul, trots att den tog en ytterst oväntad vändning!
:)

Kommentarer
Postat av: Mamma

Skönt att läsa att det blev en bra jul och självklart ska man ställa upp för sina vänner.Bra att ni fick honom till sjukan.Som sagt det uppskattar han säkert nu.

2011-12-26 @ 09:10:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0