Tisdag 19 april

Woho! Nu ska jag skriva lite om den spontana konsertresan till stockholm.
Efter mycket stress och oro blev det så att jag Isak och Calle tog Swebus upp till Sthlm för att se Dropkick Murphys.
För härligt grym konsert! Kan ha varit den bästa jag varit på, och kom ihåg hur mycket jag älskar Rise Against och ändå kan säga såhär, haha.
Det var galet, blev lyft runt många meter av främmande jättar i moshpiten, ramlade, knuffades, jaja men fanns hela tiden schysta typer som tog på sig rollen att skydda och hjälpa mig. Det är lätt det bästa med att vara tjej och gå på såna här konserter där det är mest killar, de visar sån härlig respekt, och hjälper en om man ser lite vilsen eller blir lite väl hårt knuffad. Ser man inget får man dessutom ställa sig framför de längsta! Haha underbart.
Mest underbart var det frammåt slutet, när jag var nästan svimfärdig efter galet tryck och mosh, stod ett par meter ifrån scenen och så börjar de spela "Kiss me i'm shitfaced"... Klockren låt, älskarn, och vet också att de brukar ibland dra upp tjejer på scenen till den låten, men stod så långt bak så tänkte äsch... men fram närmare ville jag! Så började försöka knuffa mig fram lite grann när en stor typ med tuppkam får syn på mig och frågar om jag vill upp... innan jag hann svara hade han lyft upp mig och kastat fram mig så gled över publiken hahahha och rakt ner i famnen på en vakt som hjälpte/knuffade upp mig på scenen.
Och så plötsligt så stod jag där, mitt på scen med ett grymt band! Det var häftigt! Lycka!!!
Åå skulle kunna skriva i evigheter om själva spelningen men har mer kul att skriva om.
Haha, efteråt, vi hade ingen som helst plan för hur vi skulle göra, visste bara att första bussen hem gick 8 på morgonen.... så drog in mot tcentralen och tänkte att vi skulle sitta där eller nått. Visade sig stänga strax efter ett... så då tyckte jag att 7eleven är ju öppet? Nej de andra vägrade de ville sova. Så vi gick på hotelljakt... och 4e hotellet tog emot oss! Halv två på natten tog vi alltså in på Nordic...
Kändes sjukt bra morgonen efter när man sitter sådär lagom sliten och äklig efter en konsert, äter fin frukost på ett hotell fullt av buisnessmen...

Blev sedan en kort tur på stan, och sedan for vi hem mot Norrköping. Och nu har jag gjort en lång historia jättekort, men iallafall, KALASBRA!!! Fint minne. Tack för en bra resa Isak och Calle!

Haha, ända bilderna jag har är från morgonen, var tvungen att fota hotellrummet ifall någon skulle tvivla på vår historia. Typ? Och ja, vi tre var tvugna att dela på en dubbelsäng, så jag fick sova i skarven. Men ska inte klaga!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0